Marketingconcept
Bij marktgericht handelen kijkt u ' van buiten naar binnen'. De wensen en behoeften van uw klanten dienen als uitgangspunt bij ons onderzoek en advies.Concreet betekent dit dat u op zoekt bent naar:
- Hoe ziet de markt eruit
- Waar de opdrachtgevers zitten
- Wat zijn de (potentiële) vraagstukken en vragen bij mijn afnemers
- Wie zijn mijn concurrenten en rivalen
- Wat voor diensten moet ik daarbij aanbieden.
Instrumenten
Op verzoek van de klant stellen wij op de organisatie toegesneden plannen samen voor strategische koersbepaling en operationele marketing.- Strategische marktverkenning:
onderzoek naar de toekomstige kansen en bedreigingen op (nieuw) te betreden markten en advies met betrekking tot de positionering van de organisatie - Businessplan
verkenning van de externe omgeving en onderzoek naar de interne situatie van de organisatie met het oog op de bedrijfsdoelstelling voor de komende drie jaar
- Marketingplan
onderzoek naar de externe en interne omgeving van uw organisatie. Bepalen marktstrategie en inzet van de vijf P's: producten, plaats, prijs, promotie en personeel
Adviespraktijk
Expert voor de experts willen zijn is de manier waarop wij voor onszelf en voor onze klanten met informatie en kennis omgaan. Het doel is er voor te zorgen dat onze klanten op het juiste moment de juiste kennis op de juiste plaats voorhanden is. Een integrale aanpak bij de koersbepaling van de organisatie. Een stijl waarbij overdracht en zelfsturing sleutelbegrippen zijn. Een werkwijze waarbij wij schakelen van strategie naar beheer, uitvoering en weer terug. De onderzoek advies werkzaamheden voert Bureau Point uit in nauwe samenwerking met Bureau Backus.naar boven